Leviathan

In articolul de fata, cuvantul Leviathan face referire strict la imaginea Leviathanului (trup din capete umane condus de un singur cap,plus semnele autoritatii si a conducerii). Nu intereseaza acum incarcatura istorico-politologica a asocierii Leviathanului cu un tip de conducere politica, singurul aspect luat in calcul este efectul vizual al corpului format din multimea de capete. Nici macar Capul Leviathanului…

Leviathan’s industry e o metafora fortata a retelelor sociale, profesionale, etc. Capetele ce formeaza trupul sunt protagonisti si promotori ai capitalului social. Cu fiecare postare pe Twitter, cu fiecare poza pe Flickr,cu fiecare conexiune pe LinkedIn, cu fiecare nou profil de Hi5 (Hi5 este considerat de unii prea mic pentru ei, prea banal, prea sec…, aici ne intereseaza Hi5-ul ca fenomen social, ca model de retea sociala), cu fiecare bookmark adaugat la Delicious, corpul Leviathanului creste cantitativ si calitativ. Capitalul social generat de “new media” este instrument si metoda. Din el si prin el. E ca o industrie. Niciodata singura, de sine statatoare…alte industrii creaza pentru ea materii prime, ea isi aduce contributia ei si da plus-valoare produsului, altele il ambaleaza si il fac dezirabil publicului, altele ii acopera urmele consumului. Leviathan’s Industry e un bazin de acumulare…catalizatorul e reteaua. Profesionala, sociala.

In timp ce scriam articolul asta, departamentul de stiri a retelei mele din Leviathan’s Industry a publicat un apel umanitar, o oferta de Job, o informatie legata de un program de master, o oferta de chirie in Bucuresti, un anunt pentru o seara de salsa… Da, Galileo Galilei -  e pur si muove!