LinkedIn este o pagina creata pentru a gazdui profiluri profesionale personale. Din start asta inseamna o oferta de CV-uri “atipice” disponibile recruiterilor, companiilor si in special head-hunterilor. Citeam recent un articol de pe un site din SUA in care era prezentata interferenta dintre motoarele de cautare si “social media”. Aceasta noua dimensiune a internetului a fortat dezvoltarea unui suport tehnic adecvat, menit sa accelereze intalnirea si compatibilitatea dintre cele doua.

LinkedIn are tot! Motor de cautare in baza de date, simplu, fara 100 de campuri obligatorii, posibilitatea de a primi si scrie recomandari, usurinta in a contacta persoanele selectate, conexiuni intre membri, este un profil minimal, se insista asupra educatiei, experientei, domeniilor de interes si de expertiza. In plus, cum era si firesc, poti posta job-uri pe site, poti accesa un consultant pentru angajari sau poti cauta direct in baza de date cu companii. E cea mai buna si ingenioasa metoda de a recruta profesionisti si de a economisi timp si bani, avand in vedere calitatea membrilor si a conexiunilor acestora.

In acelasi format, Google propune Google Profile. Ce aduce nou e posibilitatea de a adauga link-uri (expres, intr-un spatiu anume, nu ca si exemple ale activitatilor profesionale si extraprofesionale). LinkedIn nu insista pe acest aspect, insa in Google Profile sunt recomandate link-urile catre “social media”: Twitter, Facebook, Flickr,Bloguri, etc.

Un exemplu bun despre cum functioneaza recrutarea online la acest nivel si spre care indreapta si  LinkedIn.com este: www.jigsaw.com .