Cei denumiţi Millennials sunt cu siguranţă segmentul demografic cel mai afectat de globalizare. Mă refer în special la folosirea mijloacelor tehnice pentru a se exprima, munci, aduna în comunităţi. Întocmai ca cel american sau japonez, Millennials-ul român postează pe Twitter din tren, tribuna de stadion, sala de curs, scrie pe Facebook de la locul de muncă, etc.

Daca în Vest s-au concretizat deja strategii de abordare a Millennials-ilor în contextul muncii cu referire la: productivitate, canalizarea creativităţii, crearea echipelor, suport, consiliere în carieră, adecvarea jobului la stilul angajatului, în Romania nimeni nu pare să înţeleagă ce e cu ,,răzvrătiţii aştia care stau toată ziua pe Facebook, postează pe Twitter sau scriu pe Blog”. Prea puţine companii au profile pe ceea ce generic numim Social Media. Dacă nu va exista deschidere spre asta, nu se va putea armoniza comunicarea în timpul selecţiei şi acomodării la locul de muncă. Sau va dura mai mult decât e necesar.

Cred că avem de-a face cu necesitatea manifestării într-un alt mod a culturii organizaţionale. Mi-ar placea să văd companiile „socialmediatizându-se”. Mi-ar plăcea să văd job-uri de la Orange sau PriceWaterHouseCoopers pe Microjobs.ro.