Update: o varianta detaliata a CV-ului social o gasiti aici: guestpost Manafu.ro

Coroborând idei personale mai vechi şi trenduri din domeniul resurselor umane, am ales să fructific ocazia oferită de articolul Amenintari Neconventionale in Era Actuala pentru a face un studiu de caz cu o aplicabilitate ridicată în rândul blogerilor. Toate aspectele prezentate constituie în ansamblu CV-ul social; chiar şi aleator combinate nu fac decât să îmbunătăţească aspectul profesional al informaţiilor personale şi să crească vizibilitatea calităţii de posibil candidat. Bogdan Th. Olteanu spunea în Despre HR in PR (Wordcamp Ro) că nu mai angajează pe cineva care nu e în online <=> cine e în online trebuie să fie cât mai vizibil.

Gabi Macovei scrie: ,, Acum dacă tot am terminat şi masterul ăsta, sunt disponibil pentru orice agenţie ONU sau centru de cercetare care îmi citeşte blogul.”

Pentru că fraza este incompletă şi pentru că pe blog nu are un profil profesional acceptabil cantitativ, ideile următoare merită luate în calcul de el şi deasemenea, de toţi cei ce vor să îmbunătăţească aspectul acesta.

Ce poate conţine un profil personal pentru a fi luat în considerare prin criterii profesionale?

Varianta minimală: carte de vizită (date personale, date de contact, ultima funcţie deţinută).

Varianta deschisă: carte de vizită + interese + domenii de competenţă + disponibilitate.

Varianta pro: carte de vizită + LinkedIn, download CV

Varianta socială/CV social: carte de vizită + short bio+/ linkCV (sau LinkedIn, GoogleProfile, profil Ecademy, etc.) + blog about/tweet about/my del.icio.us (bookmarks) + referinţe sociale (links) + tag-uri (reprezentative) + how to deal with me.

[slideshare id=4348420&doc=studiudecaz-100529015743-phpapp02]

În prezentarea de mai sus am detaliat un caz teoretico-practic de abordare a paginii personale pe Blog. După cum vânzarea de publicitate nu alterează imaginea blogului, nici un profil bine completat nu va scădea boemia, prea-personalul, arta blogului… Datele inscrise în slide-uri nu sunt verificate ci au rol exemplificator.

Aspectele surprinse în articol şi prezentare nu sunt criterii în sine în procesul recrutării, însă, fiecare din ele poate face diferenţa dintre doi candidaţi cu CV-uri asemănătoare. Multe dintre ele se pliază pe politica CSR a angajatorului, pe cultura organizaţională, etc. Toate concură spre o imagine mai corectă despre persoana care urmează să vină la interviu sau din contra, cu care nu se va pierde timpul la interviu.

<div style=”width:425px” id=”__ss_4348366″><strong style=”display:block;margin:12px 0 4px”><a href=”http://www.slideshare.net/Cristiariton/studiu-de-caz-4348366″ title=”Studiu de caz”>Studiu de caz</a></strong><object id=”__sse4348366″ width=”425″ height=”355″><param name=”movie” value=”http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=studiudecaz-100529014724-phpapp02&stripped_title=studiu-de-caz-4348366″ /><param name=”allowFullScreen” value=”true”/><param name=”allowScriptAccess” value=”always”/><embed name=”__sse4348366″ src=”http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=studiudecaz-100529014724-phpapp02&stripped_title=studiu-de-caz-4348366″ type=”application/x-shockwave-flash” allowscriptaccess=”always” allowfullscreen=”true” width=”425″ height=”355″></embed></object><div style=”padding:5px 0 12px”>View more <a href=”http://www.slideshare.net/”>presentations</a> from <a href=”http://www.slideshare.net/Cristiariton”>Cristiariton</a>.</div></div>