Am început săptămâna trecută un studiu despre conflictul în organizaţii cu aplicaţie pe hotelul unde lucrez.  Nu ştiu când va fi gata dar voi continua să postez aspecte mai interesante. Toate considerentele ce vor urma sunt analizele unor cazuri concrete de conflict. Particular pe cazul hotelului şi totuşi cu o arie mare de generalitate mi se pare potrivită următoarea definire a conflictului la locul de muncă:

Numim conflict orice situaţie în care cel puţin una din părţile implicate acţionează în urma conştientizării că faptele, relaţiile şi/sau aprecierile dintre ele  contrazic aşteptările reciproce.

O altă idee ce mi se pare relevantă pentru acest studiu de caz e : ,,angajatul se identifică cu locul de muncă nu ca rezultat al trainingului, team buildingului ori a internalizării misiunii şi valorilor organizaţionale ci ca urmare a reciprocităţii pe care e forţat să o manifeste vis-a-vis de felul în care patronul se poartă cu el”.

Dat fiind faptul că există o distanţă socială mare între angajator şi angajat, răspunsul acestuia din urmă se îndreaptă natural spre îndeplinirea cât mai eficientă a sarcinilor. Avem astfel, un angajator ce livrează angajaţilor cantităţi de interes, simpatie, suport, consideraţie (o invazie de ,,personal’’ în contextul muncii), aceştia din urmă trebuind, datorită statutului lor, să îşi exprime recunoştinţa doar sub forma implicării maxime în îndeplinirea sarcinilor primite, pentru a putea produce un răspuns aşteptat de patron.