Fostă Weedle, în prezent Skillpages, aplicaţia/platforma propune un sistem de recrutare şi o strategie de branding personal bazate pe căutarea/evidenţierea competenţelor, abilităţilor.  Este cel mai nou concept de platformă socială-profesională, rebranduirea sub numele actual producându-se în 2011 (modificări de formă, conţinut şi o nouă filosofie de recrutare, în esenţă).

E simplu, uşor de completat, modificat, îmbunătăţit, particularizat. Contul personal se setează rapid, saitul permite accesul şi prin contul de Facebook ori LinkedIn.  Importarea contactelor se poate face atât din Facebook, LinkedIn cât şi din majoritatea furnizorilor de servicii de email.

Funcţionalitatea e cuvântul cheie pentru platformă, acoperă toate necesităţile unui profil profesional în anul 2011. Spuneam la început ca skillpages propune un sistem de recrutare bazat pe căutarea abilitaţilor şi competenţelor relevant exprimate. Ideea nu este nouă, toate saiturile (de recrutare) oferă posibilitatea căutării după cuvinte cheie.  Riscul în astfel de situaţii constă în faptul că de cele mai multe ori, rezultatul nu corespunde nevoilor.  O descriere a activităţii profesionale ca  ,,HR în cadrul unui proiect de accesare a fondurilor structurale”, deşi beneficiază de ambele concepte cheie, HR şi Project Management, nu este fidel căutării după ,,Project management”.  Deşi pare o chestiune de reglaj tehnic  al căutării, nu pot să nu acord un plus căutării pe bază de ,,skills” de pe Skillpages.

O altă dimensiune pe care vreau să o abordez este cea din perspectiva utilizatorului obişnuit.  Anunţam în prima frază ,,strategia de branding personal prin evidenţierea competenţelor”.  La acest aspect, platforma se construieşte în jurul promovării profesionale,  a adăugării şi  „demonstrării”  abilitaţilor şi competenţelor. Fiecare nouă completare pe profilul personal este o  ,,propoziţie de valoare”. Aceasta este expusă confirmării/validării de cei care au legătură cu evenimentul  în urma căruia respectivul utilizator a dobândit acea competenţă (În plus, se pot adauga documente, text, imagine şi video ca suport pentru cele afirmate). Este un sistem simplu şi eficient de referinţe profesionale. Prima mea impresie a fost că mă aflu în faţa unui perete de Facebook profesional.  Aici,  plusurile sunt:  naturaleţe, lipsa clişeelor (poate ştiţi cum arată formularul standard al unei referinţe), spontaneitate, eficienţă.  Adăugate informaţiilor profesionale, plusurile sunt pilonii unui brand personal de succes.

Un alt aspect ce interesează este legat de prezenţa  în mediile sociale. Există o secţiune unde acestea pot fi adăugate, compentenţele câştigate în utilizarea lor găsindu-şi loc în secţiunile principale ale platformei.

În concluzie,  deşi împrumută  elemente din LinkedIn şi Facebook şi nu indexează fluxul de Twitter,  Skillpages face un pas important spre prezentarea brandului personal  (cu accent pe partea profesională)  în spiritul şi forma  Social Media.  Sunt curios să ştiu cum văd lucrurile: Madalina Uceanu, Titus şi Stefan Murgeanu.