“De aceea, te invit să participi şi tu la o acţiune al cărei scop este să stimuleze marile companii să se implice mai mult în comunitate.” Corina Iordache

Îmi place când sunt solicitat să fac astfel de acţiuni. E altceva, simt că sunt parte într-o roată care se învârte cum trebuie. De data asta am de răspuns la 4 întrebări!

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat în societate în 2010 şi de ce?

BCR, Petrom, Enel

BCR este o companie cu tradiţie în ce priveşte responsabilitatea socială. Ocupa locul 1 în topul meu pentru proiectele de susţinere a educaţiei financiare, a spiritului antreprenorial, a diverselor cauze sociale; BCR donează, construieşte, organizează, ajuta, are o prezenţă variată atingând toate grupele de vârstă. Din ce face BCR amintesc: BCR speranţe, Scoala de bani, Start! Busines, Livada BCR, Finanţele mele. Un plus mare pentru BCR e că donează atunci când bloggerii aduc pe tapet campanii umanitare.

Petrom e o companie pe care o admir, ştiu că au un buget uriaş pentru CSR. Au un plus mare pentru că lucrează cu bloggeri. De multe ori bloggerii au arătat atitudine, sacrificiu, au strâns bani pentru cauze, s-au implicat că voluntari. A cheltui bani pentru societate folosind o forţa colectivă care arata disponibilitate mi se pare lăudabil. De la Petrom îmi plac “Ţara lui Andrei” şi Parcurile Viitorului.

Apreciez Enel pentru că a investit 500.000 de euro în Spitalul Marie Curie. De multe ori am văzut în presa din online anunţuri care solicitau ajutor pentru spitalul de copii. Deşi înclinam să acord locul 3 unei bănci care promovează mersul pe bicicletă, nu pot să nu iau în braţe iniţiativa celor de la Enel. Felicitări!

2. În ce măsură marile companii au răspuns în 2010 aşteptărilor tale în privinţa implicării în societate?

În mare măsură sunt satisfăcut de acţiunile umanitare ale marilor companii. Încearcă să acopere o paletă largă de segmente deficitare, de la susţinerea sportului până la plata unor intervenţii medicale costisitoare. Îmi place că sunt vizate şi segmente din populaţie care nu au cum să fie susceptibile de interese comerciale directe: bătrânii şi copiii. Mi-ar fi plăcut să fie mai sensibile la cazurile semnalate în media virtuală, de exemplu cel referitor la restaurarea casei lui Eminescu de la Văratec.

3. Ce aşteptări ai de la companii în privinţa responsabilităţii sociale pentru 2011?

Am cunoscut foarte mulţi tineri talentaţi care nu aveau posibilităţi financiare pentru visele lor. Aş vrea că marile companii să se implice şi să susţină cercuri artistice. Aş vrea să cumpere autobuze pentru că elevii să nu mai meargă 10 km pe jos până în comună alăturată. Aş vrea să investească în proiecte de educaţie care să facă mai uşoară integrarea pe piaţa muncii (să facă periodic seminarii gratuite pentru că cei din şcolile de profil să poată practica domeniul ales). Aş vrea să susţină echipa de floreta a României. Lista continuă, România e mult perfectibilă…

Pe plan general, aş vrea să se axeze mai mult pe mediu, social şi sport şi să fie partenerii statului în realizarea planurilor de dezvoltare regională. Dacă se poate, aş vrea să implice în fiecare proiect bloggeri, oameni din online, reviste studenţeşti, ONG-uri cu interese similare.

4. Ce eşti dispus să faci pentru a le stimula pe companii să fie mai responsabile în 2011?

Da, sunt dispus să le promovez campaniile, anunţurile de joburi, pot contribui la îmbunătăţirea brandului de angajator, pot să îmi ofer timpul şi abilităţile, pot face voluntariat în proiectele lor. Cu alte cuvinte, îmi ofer blogul, contul de facebook, de twitter, pasiunea, abilităţile, creativitatea, timpul, o parte din bani. Sancţiuni pentru exemplele negative? Nu le vorbesc de rău dar niciodată nu le voi recomanda. Mai mult nu cred că pot face.

Desigur, voi face mereu diferenţe între o companie responsabilă şi una mai puţin responsabilă, din acelaşi sector de activitate. Nu cred că m-aş angaja într-o organizaţie, egoistă” gen KFC marile fast-fooduri.

 

*credit foto