Cel mai lung drum e acela de la idee la practică. Noaptea, în biblioteca Hotelului Norge ideile vin, se aştern pe bucăţi de hârtie sau în drafturi, li se degaja acea satisfacţie aproape antreprenoriala urmând că zilele următoare să prindă viaţă sau să moară. Majoritatea mor dimineaţa, noaptea nu e mereu cel mai bun sfetnic. Cele care rezistă sunt transformate în articole pe blog, schiţe pentru proiecte, fişe, etc.

O idee care s-a încăpăţânat să trăiască în ciuda piedicilor de tot felul s-a născut din dorinţa de a valorifica un spaţiu predestinat în a fi social, o cafenea. Această cafenea îmi e dată în grijă duminica.

Împreună cu Vali Balcan am petrecut zeci de ore gândindu-ne la cum am putea să dezvoltăm socializarea în cafenea, cum am putea să o exploatăm aşa cum merită. De cele mai multe ori ne era frică să ne gândim prea departe pentru că nu aveam nicio bază concretă, nu ştiam dacă norvegienii vor fi receptivi la ideile noastre, nu ştiam ce planuri au administratorii cu acea cafenea…

Într-o duminică, pe 29.05.2011, eram la o cafea cu unul din administratori şi fără nicio premeditare, Vali a început să descrie ideea noastră. Mă uitam la el şi mi se părea că tocmai naşte. Vorbea încruntat, fără pauze, parcă era un Ion care săruta pământul. Am descris sumar ideea noastră dar nu puteam distinge încântarea de politeţe la cel ce ne asculta. În zilele următoare au urmat câteva telefoane, prima întâlnire, a doua întâlnire. Concret, acum avem cafeneaua, suportul lor tehnic, material şi mai ales votul de încredere.

Ce vrem să facem?

Evenimente săptămânale în care să aducem împreună tineri (şi nu numai) cu aceleaşi pasiuni, interese, scopuri. În mod deosebit ne concentrăm pe teme artistice, internet (social media), carieră, religie. Întâlnirile vor fi sub formă de ateliere, seminarii, traininguri, vor avea un moderator cu experienţă în domeniul abordat. Nu vor lipsi nici întâlnirile pentru board games, Wii, vizionări de evenimente sportive. Visul nostru e să umplem pereţii cu o expoziţie de pictură, să găzduim o lansare de carte, un târg de joburi, seri de lectură, workshopuri muzicale, nopţi albe.

Cu alte cuvinte, intermediem un contact socio-profesional (în “socio” include şi cultura) cu scopul dezvoltării personale (o include şi pe cea profesională). Pentru că tinerii norvegieni la care avem acces nu sunt foarte motivaţi să se implice (sper să ne înşelăm) ne gândim să îi motivăm dându-le responsabilităţi. În sensul acesta încercam să imităm organigrama unei companii mici (nu pe toată) şi să le distribuim “roluri şi funcţii”. Ne-am gândit la un preşedinte, un responsabil de proiect, un PR, un HR, un community evangelist, asistenţi, un o secretară.

Pentru ca romanii sunt şi mai creativi şi mai buni consumatori de astfel de proiecte, aşteptam sugestii pe toate planurile: nume, logo, idei, forme de organizare, relaţii cu presa, unelte on line, sfaturi, sfaturi, sfaturi. Ne bucurăm să putem învăţa din experienţele voastre! Nu e exclus să vorbim cu un prieten bun de la KFC să premieze cele mai bune idei, aşa, din partea noastră.

Articolul scris de Vali este AICI!