De ceva timp am scazut volumul postarilor pe blog si imi pare rau pentru asta. In timp ce va ganditi sa ma iertati, va invit sa parcurgeti articolele pe care le-am scris pentru portalHR.ro.

1) Brandul de angajator este un subiect larg dezbătut în mediul online, revendicat mai mult de către departamentele de marketing şi PR decât de cel de resurse umane. Mai mult, se observă că brandul de angajator este perceput ca rezultat al politicilor şi strategiilor companiei, asupra acestuia neputându-se interveni activ, direct.

2) Aplicaţiile pentru recrutare sunt noile teritorii revendicate de HR în social media. Teorie sau practică, aceste aplicaţii vizează soluţii pentru realităţi nou apărute în domeniul resurselor umane atât din perspectiva candidatului cât şi a angajatorului.

3) Domeniul resurselor umane se diversifică tot mai mult graţie revendicărilor pe care le face în mediile sociale virtuale. Recrutare pe sau prin social media şi “brand de angajator” sunt doar câteva din noile preocupări ale specialiştilor. Recent am descoperit conturi de twitter şi pagini de Facebook transformate în CV-uri.

4) Măsurarea rezultatelor unei strategii corporatiste de social media întâmpină o serie de dificultăţi, atât la nivelul instrumentelor de măsurat, la cel al stabilirii obiectului de măsurat cât şi la capitolul unităţi de măsură. Angajat pentru influenta in Social Media.

5) GROVO. Pentru departamentul de resurse umane din companiile care îşi doresc o prezenţă activă în social media, o soluţie la îndemână pentru familiarizarea cu acest domeniu este trainingul intern livrat de un consultant de specialitate.

6) Ce denumiri trecem in CV?  După un an de voluntariat pe partea de HR la o revistă studenţească aplicasem pentru un internship HR la o companie serioasă. La interviu am fost întrebat despre experienţa pe care o am în calitate de consultant, conform cu ceea ce declarasem în CV.

7) Cautarea activa a unui job? Sunt două citate care îmi plac foarte mult, citate care puse faţă în faţă au o coerenţă aparte. Acestea sunt: “Ajută-te singur!” şi “Hire for attitude, train for everything else!”. Ţinând cont de ele, scoatem procesul recrutării din făgaşul lui obişnuit dând recrutorului posibilitatea să puncteze atitudinea unui candidat şi eforturile acestuia în vederea obţinerii unui job.

8 ) Socializarea joburilor? Promovarea joburilor in mediile sociale a depăşit de mult timp stadiul de excepţie, e deja normal să întâlneşti oferte de muncă în feed-ul cu update-uri de pe Facebook sau Twitter. Dacă beneficiile sunt uşor de identificat şi exploatat, minusurile solicită un grad mai mare de atenţie. Acestea vizează în special două dimensiuni ale mesajului: durata de viaţă şi viteza de distribuţie.

9) Concediati pentru continutul postat online. Dezbaterile privind confidenţialitatea şi respectul faţă de intimitatea conţinutului postat în mediile virtuale, personale, oscilează între libertatea de exprimare, etică şi protejarea imaginii altora. Când vine vorba de relaţia angajat-angajator, lucrurile se îndreaptă într-o direcţie mult mai specifică şi mai problematică.