Am urmărit puţin (pe twitter şi pe nwradu) vâlva creată în jurul zilei de reduceri la câteva din cele mai importante magazine online din România: eMag, PCgarage, Koyos, evoMag şi altele. Aş fi vrut şi eu să îmi cumpăr o tabletă la un preţ rezonabil dar m-am lăsat păgubaş.

N-aş fi scris acest post dacă ochiul meu HRist n-ar fi observat în galeria de poze de pe blogul emag  câteva “buline negre”. Această galerie cu poze prezintă situaţia din depozitul eMag. M-am întrebat: cu ce scop ar publica o companie poze cu unul din cele mai “intime” spaţii? Singurul răspuns care a rămas în picioare e: vedeţi! Lucrăm intens în depozit ca să ajungă produsele cât mai repede la voi! (nu mai sunaţi să întrebaţi despre comenzile făcute că ne ţineţi din treabă şi ne blocaţi liniile telefonice. Aveţi răbdare!). Perfect îndreptăţit, felicitări departamentului de comunicare din eMag (românul nu crede până nu vede).

Dar…

Depozitul este backstage-ul, zona din spate (conceptul îi aparţine lui E. Goffman) şi prin definiţie accesul publicului trebuie restricţionat sau controlat. Pozele spun povestea unui colet, de la raft în maşina de distribuţie dar oferă o imagine dezordonată asupra “culiselor” magazinului (hârtii pe jos, poze făcute de un amator, angajaţi care apar pe jumătate în poză, marfă transportată fără a fi protejată).

În al doilea rând, angajaţii nu poartă echipament de protecţie şi nici echipamentul companiei. Nu dă bine pentru HRul din eMag ca angajaţii să apară expuşi că “în curtea şcolii la o miuţă”. Înţeleg că e mai comod să lucrezi în ţinuta proprie dar securitatea nu trebuie neglijată (din experienţă proprie, în recepţia mărfurilor şi în depozite angajaţii trebuie să fie încălţaţi cu pantofi de protecţie şi să poarte cască în preajma stivuitoarelor, a rafturilor).

Un lucru e ciudat: angajaţii din showroom şi cei de la service, ridicare produs, facturare au fie  vesta albastră cu logo-ul eMag fie altă ţinută de muncă iar cei din depozit nu au (sau nu poartă pentru că activează într-un spaţiu ce nu e expus publicului).

Părerea mea e că pentru o aşa expunere publică a unui mesaj, compania eMag trebuia să fie mai atentă la detalii. Deasemenea, din acest exemplu oricine trebuie să înţeleagă că departamentul de  HR trebuie să aprobe şi să se implice în orice conţinut cu destinaţie publică în care apar…resurse umane.

OBS! Nu este o postare maliţioasă şi sunt conştient că realitatea de zi cu zi poate fi alta, că la eMag  angajaţii beneficiază şi poartă echipament de protecţie.